Final Chapter - Reisverslag uit Yangshuo, China van Tim Lubbers - WaarBenJij.nu Final Chapter - Reisverslag uit Yangshuo, China van Tim Lubbers - WaarBenJij.nu

Final Chapter

Door: Tim Lubbers

Blijf op de hoogte en volg Tim

01 Augustus 2014 | China, Yangshuo

Hallooooo Allemaal! 

Hierbij mijn laatste post van mijn waanzinnige trip.
Inmiddels ben ik weer goed en veilig aangekomen in Nederland, de reis terug was weer een heel avontuur, but we did it!

Eerst gaan we nog even terug naar het prachtige Yangshuo, waarover ik jullie al iets had verteld, maar nog niet alles!

De dag nadat we heerlijk gewandeld en geklommen hadden, zijn we gaan mountainbiken. We zouden naar een oud vissersdorpje fietsen, slechts 20km heen en 20km terug. Dus fietsen gehuurd en op pad gegaan, het was 37 graden, ontzettend warm en geen wolkje aan de lucht. De natuur was wederom prachtige, alleen duurde die 20 km wel heel erg lang.. Eenmaal aangekomen bleek het bijna 1.5 keer zover te zijn.. Om een lang verhaal kort te maken, uiteindelijk hebben we 75km gefietst (+verkeerd gefietst). En van het oude vissersdorpje was, laten we zeggen niets meer over. De natuur is daar zo mooi dat er zelfs een opdruk van is gemaakt op het nationale 20 yuan biljet, en dat hebben we gezien, check!

De volgende dag hebben we, nog een keer een scooter gehuurd, ik kon er geen genoeg van krijgen, het is zo ontzettend gaaf!! We zijn heerlijk over de boerenlandweggetjes en door de bergen gescheurd, het was zo ontzettend mooi.

Op de 24e gingen we met de bus naar Shenzhen, onze laatste bestemming in China. En het was me toch een reis, waar moet ik beginnen.. De bus bleek een ‘lig’ bus te zijn, geen stoelen maar een soort van matrassen als je ze zo kan noemen. De chauffeur stopte onderweg overal en nergens om van alles en nog wat mee te nemen, zelfs het reservewiel moest ervoor wijken. Ik kan jullie vertellen, het was een lange reis, alles behalve comfortabel, wel geweldig om één keer mee te maken. Nadat we in Shenzhen aangekomen waren moesten we nog met de bus een rit maken van 1.5u en daar ergens zou ons hotel zijn. Laat ik het zo zeggen, na ruim een uur dwalen, heb ik de politie om hulp gevraagd en die heeft ons met zwaailicht afgezet, hoe awesome is dat!! Rond 01:30 checkten we in, en ik heb me toch lekker geslapen die nacht.

De resterende twee dagen hebben we voornamelijk de stad ontdekt, uitgeslapen en zijn we lekker lui geweest, heerlijk!

Er is nu eenmaal en tijd van komen en van gaan en die dag was voor ons de 27e, helaas. We zijn rond 14:00 van China naar Hong Kong Airport gereisd, waar wij rond 18:00 aankwamen. Mooi op tijd want onze vlucht vertrok om 00:50. De vlucht naar Parijs was goed, ik heb heerlijk geslapen dus de tijd vloog voorbij. Op Parijs moesten we ruim 7u wachten, die tijd ging wat minder snel en uiteindelijk vlogen we naar Düsseldorf.

De reis is echt geweldig geweest! Leuke mensen ontmoet, mooie avonturen en dingen meegemaakt. Kortom, ik had het voor geen goud willen missen!

• 03 Augustus 2014 - 07:54

Opa En Oma Jansen:

Tom bedankt voor dit laatste verslag.

Deze reis is weer een hele ontdekking geweest.
    Fijn dat wij dit hebben mogen mee beleven via dit verslag.
    Nu staat de werkelijkheid weer bijna voor de deur.
    Alleen nog een reisje naar Portugal.