Op naar Beijing! - Reisverslag uit Peking, China van Tim Lubbers - WaarBenJij.nu Op naar Beijing! - Reisverslag uit Peking, China van Tim Lubbers - WaarBenJij.nu

Op naar Beijing!

Blijf op de hoogte en volg Tim

19 Augustus 2012 | China, Peking

Hoi allemaal!!

Hierbij de bevinden van mijn eerste dagen in Beijing.

Na dinsdag veel te vroeg zijn opgestaan, ging ik op weg naar het vliegveld met de metro, het inchecken ging snel en goed. Daarna begon het wachten om te boarden (wachten hier is ook weer een hele ervaring op zich). We gingen op tijd het vliegtuig in, maar vertrokken echter pas een ruim uur later (we moesten gewoon wachten in het vliegtuig zonder enige informatievoorziening of wat dat ook!) Uiteindelijk een zeer goede vlucht gehad. Van het vliegveld naar mijn hostel, ging ook goed!! Toen naar het hostel, dat was echter zo'n grote teleurstelling!!! Ben er nu (19-08) nog steeds boos erover. Zo'n teleurstelling, het had dikke vette negens als ratings. Maar ja... Ter plekke een ander hostel uitgezocht en vertrokken.

Bij het andere hostel, al aangekomen in het donker zonder reservering, eerst hadden ze niets...(neeeeeeeee). Maar toen kwam er een annulering binnen en had ik een bed. Yes!!! 's Avonds een Braziliaan ontmoet en een Nieuw- Zeelander. Met die Braziliaan ergens gegeten, nog wat gedronken en daarna gaan slapen.

De volgende dag heerlijk uitgeslapen, en samen met de Braziliaan (Marcos) en de Kiwi naar de Lama temple en twee parken geweest, waarvan eentje uitkeek over de Verboden stad. Fantastisch uitzicht!!
's Avonds heerlijk gegeten. De volgende dag vroeg op want morgen naar de Chinese muur.

Vandaag stond ik om 07:00 op want we vertrokken om 07:45 naar de muur, het was ruim twee uur rijden. Eenmaal aangekomen is het toch wel heel bijzonder om de muur voor de eerste keer te zien. We zijn met zo'n skilift omhoog gegaan, het lag heel hoog op de berg. Samen met Marcos zo'n 4 uur over de muur gelopen, omhoog omlaag omhoog omlaag. Ik was dood!! En we zijn met een karretje over een soort van glijbaan naar beneden gereden. 's Avonds in het beste Peking Eend restaurant van Beijing en misschien wel van China gegeten. Het was een overweldigende ervaring en het eten was fantastisch. We hebben hier gegeten met z'n zevenen en het was reuze gezellig! Terug gelopen over de nacht markt, waar ze allemaal insecten verkochten om op te eten...mij voorlopig nog niet gezien! 's Avonds weer heerlijk mijn bed in gedoken.

Afgelopen nacht niet goed geslapen, dus stond gebroken op! Balen!!!! Rond 11:30 zijn we naar het Zomer paleis vertrokken, met zijn zevenen. Na ruim een uur reizen met de metro kwamen we daar aan, eerst nog even met z'n allen bij de MAC geluncht en daarna naar binnen gegaan. Het was echt prachtig, we zijn met z'n vieren rondom het meer gelopen duurde ruim 3,5 met de muur nog in m'n benen...eigenlijk iets te veel maar wilde het graag zien!! Op de terug weg samen met Marcos een ander hostel bekeken, en bij dat hostel werden we getipt dat er 50 meter verderop een nog beter hostel zit. Daar gekeken en ja, dat leek goed!! (Dus vanaf zondag, vandaag eigenlijk ga ik naar het andere hostel!) Ook voor vijf nachten, bij het andere hostel was ik ook voor vijf nachten.
's Avonds snel wat Chinese kebab gegeten en daarna naar het Chinese uitgaans- gedeelte gegaan. Maar binnen 1,5 uur waren we alweer terug. We waren te moe!! Balen! Maar ja.. terug in het hostel rustig aangedaan en nog een Nederlander ontmoet waar ik tot laat mee in de nacht heb gekletst, was gezellig.

Zaterdag moest dan echt even een 'rust' dag worden.Tot 10:30 in bed gelegen, nog wat gepield op de laptop en rond 13:00 met Marcos naar het 798 art district geweest. Daar ruim 4 a 5 uur rondgelopen, was zeer interessant om te zien. We wilden terug rond 17:30. Grote fout want dan zitten alle Chinezen op de weg, oké het zou dus geen taxi worden want dan zouden we leeg lopen. Dus de lokale bus en daarna de metro. Ging gelukkig allemaal goed! Terug in het hostel even een uurtje rustig aan gedaan en daarna naar een Couchsurfing party geweest met nog twee anderen. Was heel gezellig, veel nieuwe mensen ontmoet en gesproken. 's Nachts terug gegaan met de metro. Terug in het hostel nog even opgebleven om daarna te gaan slapen.

Nou ja, het is nu zondag. Op het moment van schrijven is het 10:54. Vandaag gaan Marcos en ik fietsen door Beijing...als dat maar goed gaat!! En daarna verkassen we samen naar het nieuwe hostel.

Oh ja, vrijdag vertrek ik pas naar Xiamen, om daar mijn laatste dagen in China door te brengen. Dus zit nog even in Beijing,misschien wel 1 of 2 dagen te lang... Maar dat weet ik nog niet.

De foto's staan bij foto's zijn er maar 5 of 6 het uploaden gaat hier zo tergend langzaam.

Jullie vernemen snel weer van mij!
Groetjes, Tim

• 19 Augustus 2012 - 09:05

Mama:

Hi Tim,

Leuke ervaringen weer op gedaan!:). Je zult wel kapot zijn van al die dingen die je doet en nog laat naar bed toe ook! Maar je bent maar een keer in China. Geniet :D Mama.

• 19 Augustus 2012 - 09:14

Sandra:

Hoi Tim
    Wat een belevenissen heb jij weer opgedaan daar in China.En leuk dat je daar verschillende mensen treft waar je allerlei dingen mee onderneemt.
    En de chinese muur. Je leest er wel over,maar om het in het echt te zien. Echt super.

Ik wacht weer geduldig af op je volgende reisverslag.
    Geniet nog heerlijk.

Gr. Sandra

• 19 Augustus 2012 - 15:55

Opa En Oma Jansen:

Tim, een heerlijk verslag om te lezen en ook zo gezellig voor jou, om met verschillende mensen te zijn.
    Het is ook fijn, dat je zoveel mensen ontmoet, waarmee jullie zulke leuke dingen gaan doen.
    En die Chinese Muur , lijkt ons ook heel bijzonder om die te bewandelen.
    Als je weer in Nederland bent, dan zien wij de foto's wel van al jouw belevenissen.
    Je hebt nog een krappe week, geniet ervan.
    Groetjes uit Utrecht,