Beijing! - Reisverslag uit Peking, China van Tim Lubbers - WaarBenJij.nu Beijing! - Reisverslag uit Peking, China van Tim Lubbers - WaarBenJij.nu

Beijing!

Blijf op de hoogte en volg Tim

23 Augustus 2012 | China, Peking

'nine million bicycles in Beijing ' iedereen kent dit nummer toch wel?? Van Katie Melua. Anyway, afgelopen zondag zat ik er op een!! Heb de hele middag met gevaar voor eigen leven door Beijing gefietst, wauw wat was dat gaaf!! Je krijgt er een enorme kick en adrenaline boost van!! Je fietst al slingerend over de weg, voetpad, bus inhalen, snel voor een bus schieten, auto's/bussen/ vrachtwagens links, rechts inhalen. Het was gaaaaaaff!!!! Slechts bijna 2x aangereden, scheelde enkele centimeters.. :D Kortom het was kicken! Rondje om Tiananmen square gefietst, voor de verboden stad langs, wauw!Eenmaal terug bij het hostel, backpack op de rug gedaan en samen met Marcos naar een ander hostel gegaan, 365 Inn, in een van de leukste en gezelligste straten van Beijing, Al zeg ik het zelf. 's Avonds heerlijk van een beertower genoten!! :P

Maandag heerlijk tot 11:30 uitgeslapen, was blijkbaar hard nodig!! Zo rond 13:00 naar de Verboden stad gegaan, dat was immens groot en zeer bijzonder om te zien. Daar zo'n 4 uur rond gelopen en toen was ik kapot!? Terug gekeerd naar het hostel, paar uurtjes rustig aangedaan en 's avonds getracht wat 'street food' te eten, alleen viel dat helaas vies tegen. Wel gezellig met zijn vieren door de Hutongs gewandeld, het is zo leuk om alles in het donker te zien!! Alle verlichtingen etc. 's Avonds bij een grote groep aangeschoven, gezellig gekletst, wat gedronken en gaan slapen.

Dinsdag moesten we vroeg uit bed want we wilden naar het Mausoleum van Mao Zedong alleen het de rij die daar stond, ik schrok en van duizenden en duizenden Chinezen stonden in de rij. Nou...weet je wat. Dat slaan we over. Daarna naar het History Museum of China geweest.. De beveiliging was nog strenger dan op het vliegveld, enorm irritant, 2x je paspoort laten zien. Overal waar je ingaat/ heen gaat word je gecontroleerd, je tas, soms gefouilleerd, je moet door van die poortjes heen. Echt overal!! Metro, winkelcentrum etc. Na het museum zijn we Thai gaan eten. Dat was heerlijk! En daarna naar de Silk Market geweest, een zonnebril op strekte laten maken, kost echt helemaal niets!!) En 's Avonds naar het olympisch dorp geweest, wederom ongelooflijk om te zien in het donker met alle verlichtingen etc. Eenmaal terug in het hostel waren we allemaal doodop! En 's Avonds heerlijk rustig aan gedaan. Ook lekker.

Gisteren (woensdag) zijn we naar Tianjin geweest een leuke stad zo'n 150 km van Beijing, met de sneltrein (293 KM/U) waren we er zo. De stad was heel bijzonder om te zien omdat het totaal niet op een Chinese stad leek, het leek wel of ik in Europa was. We zijn door Italië en Frankrijk gelopen. Was enorm leuk om te zien! En het was zo schoon!! Eindelijk, heerlijk. We dachten in de Food market te kunnen lunchen, maar dat viel zo tegen! Dus zijn we uiteindelijk belandt bij de MAC. Daarna zijn we naar de five famous streets geweest. Een toen met z'n vieren een grote fiets gehuurd, 2 voor, 2 achter. Dat was zo geweldig leuk! Iedere Chinees maakte foto's van ons. Tegen het verkeer in gefietst, over de stoep verzin het maar!! Heerlijk geiten met z'n vieren. We hadden zo veel lol, we kregen gewoon tranen in onze ogen van het lachen. :D 's Avonds heerlijk gegeten en met een paar Britten aan het bier gegaan, was enorm gezellig!

Het is vandaag donderdag, morgen avond vlieg ik naar Xiamen. De laatste stad stad in China die ik aan doe. Ben daar voor twee volle dagen en dan is het allemaal alweer over..... Maar tot zolang het duurt genieten we er met volle teugen van! Jullie horen weer van mij!

Groetjes uit Beijing,
Tim

• 23 Augustus 2012 - 13:46

Opa En Oma Jansen:

Hoi Tim,

Wat vermaak jij je goed zeg met verschillende mensen, met dingen bezichtigen , lachen en gekke
    dingen doen. Geniet ervan , want nog een paar dagen en dan komt jouw terugreis weer in het zicht.
    De tijd gaat zo snel !
    Nog een paar mooie dagen daar en dan horen wij wel wanneer je weer thuis bent in Dalfsen.

Groetjes van ons.
    Opa en Oma. XXX.

• 23 Augustus 2012 - 16:08

Opa En Oma Jansen:

Voor de tweede keer, Hoi Tim,

Vanmiddag om 4 uur bij de post kregen wij een Kaart uit China.
    Wat leuk dat je dat gedaan hebt. Wat een wereld stad zeg, Shanghai !
    De enveloppe waar de kaart in zat stond gestempeld op 13.08.2012.
    Het is hier nu 23-10-2012 , dus deze kaart is ongeveer 1½ week onderweg geweest.
    Ik zei tegen Opa , ik stuur Tim nog even een reactie, zodat hij weet dat de kaart goed is aangekomen.
    Nogmaals bedankt erg leuk van je dat je dit gedaan hebt.
    Nogmaals de groetjes van ons,
    Opa en Oma.

Tags: Peking, Beijing,