Yangshuo!! - Reisverslag uit Yangshuo, China van Tim Lubbers - WaarBenJij.nu Yangshuo!! - Reisverslag uit Yangshuo, China van Tim Lubbers - WaarBenJij.nu

Yangshuo!!

Door: Tim Lubbers

Blijf op de hoogte en volg Tim

21 Juli 2014 | China, Yangshuo

Ni Hao allemaal!! :)

Hier ben ik weer, ik schrijf jullie nu vanuit het prachtige Yangshuo.
Het is is hier werkelijk waar geweldig! De natuur is hier zo ontzettend mooi, zelf zo mooi dat de omgeving op het nationale 20 Yuan biljet van China staat.

Voor Yangshuo verbleven we drie nachten in Guangzhou, daar ga ik niet al te veel over schrijven aangezien er vrij weinig over te vertellen valt. De stad viel tegen, erg was niets niet doen!! Dus we hebben er voornamelijk gechillt, film gekeken en heerlijk uitgeslapen. Een beetje ontspanning pakken, kan ook geen kwaad ;) Het eten is daar werkelijk waar waanzinnig. Misschien zou ik alleen daarvoor terug komen. Op onze echte laatste dag dat we daar waren besloten we een flinke wandeling te maken, we werden af en toe getrakteerd op een fikse tropische regenbui. Wat lekker was voor de verkoeling. Nadat we van onze wandeling terug kwamen, had de politie het complete hostel gesloten.. Een zeer onaangename verassing om het maar even vriendelijk uit te drukken, dit kan ook alleen maar in China! Als we 's nachts terug zouden komen, dan konden we stiekem daar onze laatste nacht toch nog slapen. En zo geschiede, ik kan jullie vertellen het was wederom een bijzondere ervaring.

Vanuit Guangzhou hebben we de bus gepakt naar het prachtige Yangshuo, en busreis van ruim 8 uur, maar het is absoluut de moeite waard geweest! Tijdens onze eerste echte dag in Yangshuo hebben we fietsen gehuurd en zijn we naar de grotten gefietst, binnen in de grotten hebben we een privé toer gekregen! Zo gaaf, in de grot nog in een modderpoel geponst en een hot water spring. Dat was een heerlijk ontspannen dagje. We slapen hier iedere dag heerlijk uit en genieten van deze prachtige omgeving. Gisteren heb ik voor het eerst in mijn leven scooter gereden, en ja in China. Het was een mooie en bijzondere ervaring. We zijn door de werkelijk waar prachtige natuur gereden en ik kan alleen maar zeggen dat scooter rijden in China super gaaf was!!

Vandaag hebben we wederom heerlijk lang uitgeslapen, en een flinke hike gemaakt door de natuur waarbij we tot grote hoogte zijn geklommen, we hebben twee rotsen beklommen die bij elkaar hoger dan 500 meter waren, en in de hitte van 35 graden is dat best wel pittig..Maar meer dan waard, het heeft prachtige plaatjes opgeleverd.

Nog even wat feitjes ter afsluiting:
- Je kan hier trouwens ook best wel goed eten, in Hong Kong en Guangzhou was het beter, but still not bad.
- Het verkeer in Yangshuo is levensgevaarlijk (net zoals de rest van China)
- De natuur in Yangshuo is prachtige! (Google it)

En voor de rest ben ik enorm geschrokken van het neergeschoten vliegtuig boven Oekraïne, omdat wij op de heenweg ook over Oekraïne zijn gevlogen.. Ik mag hopen dat we op de terug anders vliegen.

Het is hier al avond! Ik ga een biertje drinken, jullie horen weer snel van mij!!

Groetjes, Tim

• 21 Juli 2014 - 16:29

Monique:

Mooie verhalen weer, Tim. Een hoop meegemaakt!

• 21 Juli 2014 - 16:40

Sandra:

Bedankt weer Tim voor je leuke reisverslag. Geniet van de mooie omgeving wat China te bieden heeft.

En als je terugkeert met het vliegtuig,dan vliegen ze niet meer over Oekraine heen. Ze vliegen nu een andere route. Namelijk over Syrie.
    Maar geniet eerst nog maar van je avontuurlijke vakantie.

Een groet vanuit Giethoorn

• 21 Juli 2014 - 18:36

Fam. Jansen:

Tim, wat heb jij er weer een leuk verslag van gemaakt.
    Fietsen, scooter, klimmen alles gedaan zodat je de Chinese natuur geweldig goed kan bekijken.
    Uitslapen doen jullie daar dus ook, gelijk heb je.
    Geniet nog even Tim van alles, want vakantietijd gaat hard voorbij.
    Groetjes van ons uit Utrecht.
    Opa en Oma.

• 26 Juli 2014 - 15:21

Mama:

Wederom een fantastische ervaring rijker! Geniet ervan, je hebt het verdiend. Mama x