Shanghai! - Reisverslag uit Shanghai, China van Tim Lubbers - WaarBenJij.nu Shanghai! - Reisverslag uit Shanghai, China van Tim Lubbers - WaarBenJij.nu

Shanghai!

Blijf op de hoogte en volg Tim

15 Augustus 2012 | China, Shanghai

Dag iedereen,

Hierbij mijn indrukken van de miljoenen stad Shanghai!!

Samen met Will (de Brit uit Hangzou) de trein gepakt naar Shanghai. In een van de snelste treinen ter wereld!! Zou er slechts 45 min over doen. Deed er ruim 5 uur over!! Kun je dit geloven!!!!!!! Er was een zeer ernstig ongeluk op het spoor gebeurd, dus halverwege ruim 3 uur stil gestaan, altijd leuk zonder informatievoorziening.. Eigenlijk mochten we niet eens in deze trein zitten. Maar onze trein was om wat voor reden dan ook gecanceld!? Dus gewoon een trein eerder gepakt! Bad boy's.. Uiteindelijk maar goed ook, want vele andere treinen waren door het ongeluk gecanceld.

Eindelijk kwamen we aan in een heel hip en modern hostel. Zeer gaaf!! Grote gemeenschappelijke ruimte, bar etc. Echt heel tof!! Op de dorm was ook net een Nederlander (Jeroen) aangekomen. Wicked! Er was nog een Mexicaan, Czech en Chinese en later zou er nog een Duitse bijkomen. Dit waren echt waanzinnige mensen. Mis ze wel! De eerste avond heerlijk gegeten, er waren ook nog twee Amerikanen bij, die chinees spraken, zeer handig! 's Nachts Shanghai in geweest, Jeroen had afgesproken met een vriend, Op de Bund geweest, wat is dat geweldig!! En daarna in de French Consession (de meest luxueuze wijk van Shanghai wat gedronken. Dat was zo vet!!

De volgende dag zijn we naar The Bund geweest (geweldig!!) Old Shanghai en The French Consession. Dan heb je wel de meeste tegenoverstellingen te pakken. Wat een verschil! Arm/rijk en Nieuw/Oud. Was geweldig! 's Avonds heerlijk gegeten en daarna nog tot in de late uurtje gepoold.

De volgende dag weer vroeg eruit!!
De avond erop met Jeroen erop uit getrokken, naar people's square en people's gardens. Was echt prachtig!! Binnen en uur hebben ze ons maar 4 keer geprobeerd op te lichten met hun tea scamming (studenten maken een praatje met je en vragen je mee te gaan naar een theehuis waar je een fortuin betaald.) Mother Fuckers, gelukkig had ik mij goed ingelezen en wist ik hiervan. Conclussie geen enkele Chinees is te vertrouwen, heel jammer maar waar. Vindt het elf verschrikkelijk om mensen van nature te wantrouwen, maar dit laat mij geen keus. Later op de middag het Shanghai museum nog bezocht, zeer indrukwekkend. Vandaag was een enorm warme dag!! Wederom geweldig gegeten en terug in het hostel wat gepoold en lekker rustig aan gedaan.

Vandaag weer vroeg eruit want mijn reisgids schreef over een fort in Shanghai en dat moesten we natuurlijk zien!!!! Samen met de Duitsers en Jeroen de metro gepakt en toen zijn we gaan lopen en nog eens gaan lopen. Iedere Chinees zegt dat je goed loopt, wel 3 legerbasissen en 2 marinebasissen tegen gekomen, heel bijzonder om te zien!! Foto's maken was helaas niet toegestaan. Na 4 uur had iedereen (behalve ik!!) de moed opgegeven, daarna zijn we naar Pudong (het financiële centrum van Shanghai met alleen maar wollenskrabbers) gegaan. Zeer indrukwekkend!! Het leek net of je in een bos liep van wolkenkrabbers. Was een leuke ervaring. 's Avonds goed en lekker gegeten!! Nog naar de Bund geweest met nachtverlichting! Was prachtig en geweldig om te zien.

De volgende dag was mijn laatste dag in Shanghai, samen met de Duitse en Amerikaanse 's middags op pad geweest naar wat kleding en fake markten was wederom een leuke ervaring. Op een gegeven moment begon het te regenen niet normaal!!! Na een uur wachten, door de regen naar de metro gerend en ja, we kwamen doorweekt aan! Maar door de warmte waren we zo weer droog! Terug in het hostel 2 uurtjes rustig aan gedaan en daarna begon ik aan mijn laatste avondmaal in Shanghai, het was weer zo heerlijk en dit keer weer een bijzondere ervaring. We kregen een privé kamer..haha!! Terug in het hostel de beste avond so far beleefd! Zoveel mensen ontmoet niet normaal. En het was gezellig tot in de (te) late uurtjes. Volgende dag moest ik er om 07:30 uit want ik had om 12:35 een vlucht te halen naar Beijing...

• 15 Augustus 2012 - 21:10

Mama:

HI Tim,

Wat klinkt dat allemaal bijzonder leuk. Toch fantisch dat jij dit meemaakt. Dat kan echt niet iedereen zeggen. Geniet er van, met volle teugen, het is echt heel bijzonder:) Mama

• 16 Augustus 2012 - 12:12

Fam. Jansen:

Tim,

Wat een ervaring doe jij weer op in Shanghail zeg !
    Ook leuk dat je daar verschillende mensen tegen komt, waar je met elkaar het een en ander gaat bezichtigen. Best gezellig zo.
    Het was weer een leuk en lang verslag. Zo beleven wij ook, door dit te lezen, jouw reis.
    Succes verder in de volgende stad en wij horen wel hoe je dit weer allemaal ervaart.
    Groetjes van ons,
    Opa en Oma.

• 16 Augustus 2012 - 14:11

Sandra:

Hoi Tim

Ik sluit me helemaal aan bij het verhaal van mama en opa en oma.
    Leuk om allemaal te lezen wat je al zo beleefd.
    Dit kan je weer op je lijstje zetten van het indrukwekkenden China.
    Je komt er ook niet dagelijks.

Veel plezier nog.

Gr. Sandra