Hangzhou - Reisverslag uit Shanghai, China van Tim Lubbers - WaarBenJij.nu Hangzhou - Reisverslag uit Shanghai, China van Tim Lubbers - WaarBenJij.nu

Hangzhou

Blijf op de hoogte en volg Tim

15 Augustus 2012 | China, Shanghai

Hallo allemaal!!

Hierbij weer een berichtje van mij, uit het verre oosten.
Ik zal proberen mijn bevinden en ervaringen van Hangzhou te beschrijven. Enjoy while reading!!

Na mijn kille en zeer onvriendelijke aankomst op Hangzhou International airport moest ik euro's omwisselen voor Yuan (muntsoort China). Maar alles was dicht..hehe. Heb ik weer... Anyway na wat vragen een ATM gevonden. Bus gepakt naar het centrum en naar het hostel gelopen, wat nog een pittig stuk was in deze enorme hitte hier.

Eenmaal op de dorm, ontmoet ik een Brit (Het is dan 10:00). Met hem erop uitgetrokken, Hangzhou uit gegaan naar de thee plantages, het was prachtig!!! Na ruim 36 uur wakker te zijn geweest kon ik eindelijk slapen! Heerlijk. Was trouwens ook nog in slaap gevallen in een public bus...gelukkig was ik niet alleen!

Volgende dag had ik in gedachten om Hangzhou zelf te gaan ontdekken, er was alleen een probleem. Er was een tyfoon die over trok..dus letterlijk alles was dicht!! Zo balen. Heb nog wel een wandeltocht gemaakt van ruim 7km. Kreeg zo wel een goede impressie van de stad! Er wordt zoveel bijgebouwd!!!! Terwijl alles leeg staat. Snap jij het snap ik het? Ook nog naar het treinstation geweest om mijn ticket te kopen naar Shanghai, was weer een bijzondere ervaring. Een loket voor westerlingen (althans voor iedereen die engels spreekt!) En het was zo druk want door de tyfoon reden er amper nog treinen. Gelukkig kon ik een ticket bemachtigen!!

Heb hier helaas niet zoveel kunnen, zien waar ik enorm van baal!! Maar ja, het is wat het is! Op naar Shanghai!!

• 16 Augustus 2012 - 11:53

Fam. Jansen:

Hoi Tim,

Leuk verslag en wetende wat je eerste ervaring was met China
    Zo zie je maar in ieder land is het toch weer anders !
    Je vorige verslag schreef je, dat je foto's had gemaakt, maar wij hebben geen foto's gekregen.
    Waarschijnlijk door storingen in Hangzhou.